Allmänna villkor för tjänster mellan Hemtech Mattsson AB 559447-0394 (Hemtech) och konsumenten (Kunden)

  • Konsumenttjänstlagen (1985:716) gäller och dessa allmänna villkors syfte är att förtydliga samt definiera vår leverans och nyttjande av våra tjänster.
  • Avbokning sker senast 24 timmar innan bokad tid, annars utgår kostnad för 1 timmes arbete.
  • Kontrollera att RUT-avdrag är möjligt om Du önskar detta, annars utgår full debitering mot dig som slutkund
  • Hemtech är ett tjänsteföretag och kan inte garantera att alla uppdrag kan lösas eller utföras. Ett uppdrag kan komma att debiteras Kunden om skäl utanför Hemtech's vetskap eller möjlighet till påverkan ligger som grund för att utförandet ej kan slutföras, exempelvis genom att produkter saknas, är skadade eller om problemet ligger i hårdvara eller mjukvara som inte kan avhjälpas på plats.
  • Reklamation ska göras direkt till Hemtech inom rimlig tid.
  • Hemtech fakturerar Kunden för varje påbörjad timmes arbete. 
  • Utkörningskostnad tillkommer på priser. 2,5kr/km från företagets plats  i Hjärnarp
  • Faktura via e-post är helt gratis, önskar man pappersfaktura tillkommer 25kr i hanteringsavgift och porto.


Hantering av personuppgifter

När du bokar en tjänst godkänner du att Hemtech sparar vissa av dina personuppgifter som du lämnat i formuläret i 24 månader efter din bokning. Personuppgifterna sparas för garantiåtaganden samt för att ge information till Skatteverket för RUT-avdrag. Du kan när du vill rätta dina uppgifter eller helt bli borttagen från vårt register. De enda uppgifterna som finns kvar är i fakturasystemet för bokföringslagen. Kontakta oss på Hemtech via e-post anders@hemtech.se eller på telefon 076-006 76 11.

Anser du att vi hanterat dina personuppgifter på ett felaktigt sätt så kontakta Datainspektionen. 


Vi på Hemtech använder dina personuppgifter för att kunna hantera pågående serviceärenden samt för fakturering och eventuellt RUT-avdrag via Skatteverket.


Dataskyddsförordningen, även kallad GDPR reglerar hur vi på Hemtech kan hantera dina personuppgifter. Det ger dig rättigheter att:


Få tillgång till de personuppgifter vi behandlar för att utföra dina beställda tjänster.

Få kopia på alla sparade uppgifter.

Kräva ändringar eller uppdatera informationen vi har om dig.

Kräva att vi tar bort dina personuppgifter. (Vi måste spara vissa uppgifter pga bokföringslagen)

Har du frågor kring vår hantering av dina personuppgifter vänligen kontakta oss på anders@hemtech.se


Personuppgifter som vi samlar in för att kunna utföra våra tjänster:


  • För- och Efternamn
  • Personnummer
  • E-post - För att enkelt hålla kontakten tills tjänsten är utförd, samt för enklare fakturering.
  • Telefonnummer - För att kunna kontakta dig inför besök och stämma av ärendet.
  • Adress i form av gatuadress samt postnummer - För att veta vart tjänsten ska utföras samt kunna fakturera om man önskar pappersfaktura.
  • Tjänst som beställts
  • Ärendehistorik samt transaktioner.


Vi delar endast personuppgifter med berörda parter för att kunna utföra beställd tjänst, exempelvis tjänsteleverantörer på bredband, telefoni eller tv. 

Vi delar dina personuppgifter till Polis och dataskyddsmyndigheter när vi i god tro anser att det är nödvändigt för att kunna uppfylla våra skyldigheter enligt lag.

Vi delar inte dina uppgifter till annat företag för marknadsföring eller liknande.


Om vi gör väsentliga ändringar i vår hantering av personuppgifter kontaktar vi dig via e-post eller vanlig post.


VI HÖRS


Ring eller skicka en bokningsförfrågan!

Skulle vi vara upptagna med kund så återkommer vi så fort som möjligt.